Google+ Είπαν οι αρχαίοι Έλληνες τα "Πάντα";...Φυσικά ΟΧΙ - ΤΑ ΑΝΕΚΦΡΑΣΤΑ Google+

13/1/16

Είπαν οι αρχαίοι Έλληνες τα "Πάντα";...Φυσικά ΟΧΙ

Νεοπαγανιστικές απάτες: Οι αρχαίοι Έλληνες είπαν τα "Πάντα".


Νεοπαγανιστικές απάτες


Η άποψη πως οι αρχαίοι Έλληνες τα είπαν όλα και οι υπόλοιποι λαοί ήσαν αντιγραφείς ή και κλέφτες απηχεί διαρκώς από τον νεοπαγανιστικό τύπο, ως ήχος ατέρμονος μιας καμπάνας που σημαίνει την πνευματική κηδεία του αναγνώστη. Άραγε χρειάζονται αποδείξεις για το ότι οι αρχαίοι Έλληνες δεν τα είπαν όλα; 

Η ευχολογική οδός των νεοπαγανιστών δεν αρμόζει για τους Χριστιανούς και γι’ αυτό και θα τεθούν ορισμένες αποδείξεις για του λόγου το αληθές...

α. κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει γιατί ο Αριστοτέλης αναφέρει πως οι πρώτοι που ασχολήθηκαν με τα μαθηματικά ήσαν οι Αιγύπτιοι (1) και όχι οι Έλληνες.

β. κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει γιατί ο παγανιστής αυτοκράτωρ Ιουλιανός αναφέρει στο σύγγραμμά του «Κατά Γαλιλαίων» θέσεις που ανατρέπουν (2) τις νεοπαγανιστικές δηλώσεις

γ. κανείς δεν μπορεί να καταλάβει γιατί η αρχαία φιλοσοφία στην διάρκεια του διαφωτισμού δέχθηκε τόσο μεγάλη κριτική και απορρίφθηκαν κάθε είδους «αρχαίες και νέες αυθεντίες».

δ. κανείς δεν μπορεί να εννοήσει γιατί οι νεοπαγανιστές οχυρώνονται πίσω από το ζήτημα «είπαν τα ΠΑΝΤΑ» και όχι το «απέδειξαν τα ΠΑΝΤΑ», μιας και το πρώτο αντιπροσωπεύει την γνώμη ενώ το δεύτερο την επιστημονική γνώση, ζήτημα δηλαδή διαφοράς της μέρας από την νύχτα .

Επίσης αναφορικά με την θρησκεία, και εδώ είναι και το πιο «όμορφο» της υπόθεσης, κανείς δεν μπορεί να καταλάβει γιατί οι νεοπαγανιστές προσκολλώνται στους αρχαίους θεούς όταν ο Αριστοτέλης, ανάμεσα σε εκείνους που είπαν τα «ΠΑΝΤΑ», δήλωσε περί αυτών: 

«καὶ τοὺς θεοὺς δὲ διὰ τοῦτο πάντες φασὶ βασιλεύεσθαι, ὅτι καὶ αὐτοὶ οἱ μὲν ἔτι καὶ νῦν οἱ δὲ τὸ ἀρχαῖον ἐβασιλεύοντο· ὥσπερ δὲ καί τὰ εἴδη ἑαυτοῖς ἀφομοιοῦσιν οἱ ἄνθρωποι, οὕτω καὶ τοὺς βίους τῶν θεῶν» 
[Μτφρ: Εκ τούτου δε και πιστεύουν όλοι, ότι και οι θεοί βασιλεύονται, διότι και οι ίδιοι, άλλοι μεν και τώρα ακόμη τελούν, άλλοι δε κατά την πρώτην περίοδον του κοινωνικού των βίου ετέλουν υπό βασιλεία. διότι ως και τα μορφή, ούτω και τους τρόπους του βίου των θεών οι άνθρωποι πλάττουν καθ’ ομοίωσιν των ιδικών των] (3)


Η αλήθεια βρίσκεται λοιπόν κάπου στο μέσο. Οι Έλληνες, ιδίως με τον Αριστοτέλη και την «Λογική» του έθεσαν τις βάσεις για την μέθοδο επίτευξης της επιστημονικής γνώσης. Βεβαίως και δεν είπαν τα πάντα. Πώς θα ήταν ποτέ δυνατόν; 

Ακόμη και αν έλεγαν τα πάντα, αυτό δεν θα σήμαινε τίποτα, διότι το να λες σημαίνει ότι εκφέρεις μια γνώμη και όχι ότι κατέχεις την γνώση, η οποία εν αντιθέσει με την πρώτη χρειάζεται να την αποδείξεις [επιστήμη]. 

Διάκριση όμως που οι νεοπαγανιστές δεν επιθυμούν να διατυπώσουν στα έντυπά τους, διότι έτσι θέλουν να παίζουν το παιχνίδι τους της συσκότισης της μάθησης. 

Κάθε φορά που κάτι ανακαλύπτει κάποιος επιστήμονας ανά τον κόσμο και το αποδεικνύει, οι νεοπαγανιστές αυλοκόλακες προστρέχουν να βρουν ποιος από όλους τους αρχαίους Έλληνες το είπε. 


Και αν δεν το είπε, με την κατάλληλη «γλωσσική επεξεργασία» του αρχαίου κειμένου καταφέρνουν να τον κάνουν να το «έχει πει». Όμως όπως ελέχθει άλλο το να εκφέρει κάποιος 1000 γνώμες και άλλο να τις αποδεικνύει, Διότι όταν δεν τις αποδεικνύει τότε αυτό σημαίνει στα σίγουρα ότι:

α. είτε τις αντέγραψε από άλλους

β. είτε τις «έκλεψε» από άλλους

γ. είτε «το πέτυχε στην τύχη»

πράγμα που δεν τον κάνει καθόλου ανώτερο και υπερήφανο από αυτόν που το αποδεικνύει, ακόμη και αν αυτός έπεται χρονικά από τον δεύτερο.



Σημειώσεις

1. «πλειόνων δ’ εὑρισκομένων τεχνῶν καὶ τῶν μὲν πρὸς τἀναγκαῖα τῶν δὲ πρὸς διαγωγὴν οὐσῶν, ἀεῖ σοφωτέρους τοὺς τοιούτους ἐκείνων ὑπολαμβάνεσθαι διὰ τὸ μὴ πρὸς χρῆσιν εἶναι τὰς ἐπιστήμας αὐτῶν. ὅθεν ἤδη πάντων τῶν τοιούτων κατεσκευασμένων αἱ μὴ πρὸς ἡδονὴν μηδὲ πρὸς τἀναγκαῖα τῶν ἐπιστημῶν εὑρέθησαν, καὶ πρῶτον ἐν τούτοις τοῖς τόποις οὗπερ ἐσχόλασαν. διὸ περὶ Αἴγυπτον αἱ μαθηματικαί πρῶτον τέχναι συνέστησαν, ἐκεῖ γὰρ σχολάζειν τὸ τῶν ἱερέων ἔθνος» 

[μτφρ: καθώς δε ευφερίσκονταν όλο και περισσότερες τέχνες, μερικές για να θεραπεύσουν τις ανάγκες της ζωής, άλλες για την εσωτερική καλλιέργεια (ήταν φυσικό) να θεωρούνται πάντοτε σοφότεροι οι εφευρέτες αυτού του είδους των τεχνών εξαιτίας του ότι οι επιστήμες τους δεν απέβλεπαν στην χρησιμότητα. Ως εκ τούτου όταν πια όλες οι τέτοιου είδους εφευρέσεις είχαν εδραιωθεί, οι επιστήμες που δεν απέβλεπαν ούτε προς ικανοποίηση ηδονής ούτε προς ικανοποίηση αναγκών της ζωής εφευρέθηκαν, και πρώτα πρώτα σε τέτοιους τόπους όπου οι άνθρωποι είχαν τον ελεύθερο χρόνο· ακριβώς για το λόγο αυτό οι μαθηματικές τέχνες καθιερώθηκαν πρώτα στην Αίγυπτο, επειδή στην τάξη των ιερέων επετράπη να έχει ελεύθερο χρόνο
(Πηγή: Αριστοτέλης, Μετά τα Φυσικά Α΄ 981 17 - 25, Μετάφραση Γεωργία Κατσαλάκη)


2. 26. Γιατί τη μελέτη των ουράνιων φαινομένων οι Έλληνες την τελειοποίησαν, ενώ οι πρώτες παρατηρήσεις είχαν γίνει από τους βάρβαρους στη Βαβυλώνα, κι η μελέτη της γεωμετρίας, αφού ξεκίνησε με την καταμέτρηση της γης που γινόταν στην Αίγυπτο, έφτασε να έχει τέτοια ανάπτυξη. Κι η αριθμητική, ενώ άρχισε παλιά με τους Φοίνικες εμπόρους, για τους Έλληνες έγινε αφορμή για επιστημονική γνώση. 
(Πηγή: Ιουλιανός Κατά Γαλλιλαίων)


3. Αριστοτέλης, Πολιτικά Ι-ΙΙΙ, Εισαγωγή, Μετάφραση, σχόλια Παναγής Λεκατσάς, Βιβλιοθήκη Αρχαίων Συγγραφέων, Εκδόσεις Ε. & Μ. Ζαχαροπούλου Ε.Π.Ε., Αθήνα, βιβλίον Ι, 1252b 13-1263a 1, σσ. 80-81)


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται. Παρακαλούμε μην αποστέλλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
© 2013 ΤΑ ΑΝΕΚΦΡΑΣΤΑ . Designed by Making Different , provided by All Tech Buzz , Powered by Blogger