Google+ Ο Δαναός και η καταγωγή των Εβραίων - ΤΑ ΑΝΕΚΦΡΑΣΤΑ Google+

3/5/15

Ο Δαναός και η καταγωγή των Εβραίων

Τι λένε οι αρχαίοι συγγραφείς για την καταγωγή των Εβραίων και την σχέση τους με τον Δαναό.



Ο Δαναός και η καταγωγή των Εβραίων


Η καταγωγή των Εβραίων, οι Χαλδαίοι, οι Αιγύπτιοι και ο Δαναός.



Οι Εβραίοι έλεγαν πως κατάγονταν από τον Αβραάμ, που ήταν Χαλδαίος. Οι Χαλδαίοι, ονομαστοί αστρολόγοι και Μάντεις της Μεσοποταμίας, είχαν Αιγυπτιακή καταγωγή, και απώτατη Ελληνική, σύμφωνα με τον Διόδωρο Σικελιώτη. Ο γενάρχης τους ο Βήλος, ήταν απόγονος της Ιούς από το Άργος που κατέφυγε στην Αίγυπτο κυνηγημένη από την Ήρα.

Λέει ο Διόδωρος: «Στη Βαβυλωνία οδήγησε αποίκους ο Βήλος που πίστευαν πως ήταν γιος της Λιβύης και του Ποσειδώνα. Αυτός εγκαταστάθηκε κοντά στον Ευφράτη ποταμό, και καθιέρωσε ιερείς παρόμοια με αυτούς της Αιγύπτου, απαλλαγμένους από φόρους και κάθε υποχρέωση, που οι Βαβυλώνιοι τους λένε Χαλδαίους.. » /…/ «Λένε επίσης, πως οι Χαλδαίοι της Βαβυλωνίας, όντας άποικοι των Αιγυπτίων…»


Αλλά και οι ίδιοι οι Εβραίοι ήταν Αιγύπτιοι, σύμφωνα με την ίδια πηγή: «....λένε επίσης πως με τον ίδιο τρόπο ξεκίνησαν όσοι, ακολουθώντας τον Δαναό,» [απόγονος της Ιώς] «συνοίκησαν μια από τις παλιότερες Ελληνικές πόλεις, το Άργος. Μερικοί ακόμη, ξεκινώντας από αυτούς,» [τους Αιγύπτιους] «δημιούργησαν και το έθνος των Κόλχων στον Πόντο, και αυτό των Ιουδαίων στη μέση Αραβίας και Συρίας. Γι αυτό και σε αυτές τις φυλές υπάρχει η συνήθεια να περιτέμνονται τα παιδιά που γεννιούνται, μια που το έθιμο ήρθε από την Αίγυπτο...»[1]


Ο Δαναός και η καταγωγή των Εβραίων

Ευσέβιος Καισαρείας: « Στην πόλη της Βαβυλωνίας Καμαρίνη, που μερικοί την λένε Ουρίη» [Ουρ] «(σημαίνει δε πόλη των Χαλδαίων) γεννήθηκε ο Αβραάμ στη δέκατη τρίτη γενεά, ξεπερνώντας τους πάντες σε ευγένεια και σοφία, αφού βρήκε και την Χαλδαϊκή αστρολογία, στράφηκε προς την ευσέβεια, για να ευχαριστήσει το Θεό. Ήρθε με το πρόσταγμα του Θεού να κατοικήσει στην Φοινίκη, και δίδαξε τις κινήσεις του ήλιου και της σελήνης, και όλα τα άλλα στους Φοίνικες, για να ικανοποιήσει τον βασιλιά τους…» [2]


Ιώσηπος, Εβραίος ιστορικός: «Οι Χαλδαίοι» /…/ «ήταν οι αρχηγοί του γένους μας» [των Εβραίων] «και λόγω συγγένειας μνημονεύουν τους Ιουδαίους στα γραπτά τους». [3]


Οι Βαβυλώνιοι όμως ταύτιζαν τον Βήλο με τον Κρόνο, και γενεαλογούσαν από αυτόν τους Εβραίους, τους Φοίνικες, τους Αιθίοπες και τους Αιγύπτιους.


Ο Πλούταρχος γράφει πως ο Ιεροσόλυμος και ο Ιουδαίος ήταν παιδιά του Τυφώνα, [4] γιου της Ήρας (με παρθενογένεση) ή της Γης. Εγγονοί της Ήρας οι Εβραίοι, λοιπόν, ή αδέλφια των Τιτάνων και των Γιγάντων.


Σύμφωνα με τον Εστιαίο, μετά τον Κατακλυσμό, οι ιερείς του Δία κατέληξαν στη Βαβυλώνα: «Όσοι από τους ιερείς διασώθηκαν, παίρνοντας τα ιερά του Ενυαλίου Διός, ήρθαν στο Σεναάρ της Βαβυλωνίας…» [5] . Από εκεί διασκορπίστηκαν στη γη. Η κοιλάδα Σεναάρ αναφέρεται και στη Βίβλο, ως το πρώτο μέρος που συγκροτήθηκε ανθρώπινη κοινωνία μετά τον Κατακλυσμό. [6]


Ο δε Αριστοτέλης, έλεγε πως οι Εβραίοι ήταν Ινδικής καταγωγής. Κατά τον Ιώσηπο, ο Κλέαρχος, μαθητής του φιλόσοφου, κατέγραψε τα λόγια του δασκάλου του: 
«…αυτοί είναι απόγονοι των φιλοσόφων της Ινδίας, ονομάζονται μάλιστα, όπως λένε οι Ινδοί, οι φιλόσοφοι ΄΄Καλανοί΄΄ ενώ οι Σύριοι τους ονομάζουν ΄΄Ιουδαίους΄΄, παίρνοντας το όνομα από τον τόπο…» [7]. 
Ο Αριστοτέλης πρέπει να είχε απ' ευθείας πληροφόρηση από τον μαθητή του τον Μέγα Αλέξανδρο. Πάντως, οι Φοίνικες είχαν ναυτικές βάσεις στον Περσικό Κόλπο από όπου ταξίδευαν στις Ινδίες. Έκαναν και ναυτικές εμπορικές εκστρατείες με τους Εβραίους στην άγνωστη χώρα Οφίρ ή Σωφηρά, [8] που και αυτή πρέπει να τοποθετηθεί εκεί. Άρα οι Εβραίοι είχαν επαφή με την Ινδία και υποθέτω πως οι Ινδοί, όπως οι Εβραίοι και οι Νεοέλληνες, ισχυρίζονταν πως όλοι οι λαοί κατάγονταν από αυτούς.


Ο Ηρόδοτος δεν αναφέρει τους Εβραίους, γιατί προφανώς δεν τους διαχωρίζει από τους Σύριους. Γράφει για τους Εβραίους ο Χοίριλος: «…βγάζοντας από το στόμα τους γλώσσα Φοινικική, κατοικούσαν στα πλατιά όρη στα [Ιερο-] Σόλυμα, κοντά σε μια λίμνη…» [9] (Νεκρή Θάλασσα). 
Και οι πρώτες Εβραϊκές επιγραφές είναι σε Φοινικικό αλφάβητο (9ος αι πΧ) Τι σύμπτωση! «...ταύτην γλώσσαν και Συριακήν λέγουσιν» ... «επειδή γαρ Συρίαν την Ιουδαίαν και Σύρους οι παλαιοί τους Παλαιστίνους ονόμαζον...». [10]


Οι Υκσώς ήταν λαός της Μέσης ανατολής που κατέλαβε την Αίγυπτο. Η συγγένεια Φοινίκων και Εβραίων φαίνεται και από το ότι οι δυο λαοί διεκδικούσαν την πατρότητα των Υκσώς! 
Ο Ιώσηπος λέει πως αυτοί ήταν πρόγονοι των Εβραίων. [11] 
Ο Σύγγελος αναφέρει τους Υκσως ως: «Πεντεκαιδεκάτη δυναστεία ποιμένων, ήσαν δε Φοίνικες ξένοι βασιλείς...» «Επτακαιδεκάτη δυναστεία ποιμένες ήσαν αδελφοί Φοίνικες ξένοι βασιλείς» [12] Ποιμένες, είναι οι Υκσώς. (αυτό είναι το νόημα του ονόματος).


Ο Αιγύπτιος Μανέθων μας λέει πως έφυγαν οι Εβραίοι από την Αίγυπτο, σε μια αφήγηση που πρέπει να είναι οπωσδήποτε κάπως συκοφαντική:
Ο Φαραώ Αμένωφις πείστηκε από ένα μάντη να εξορίσει από την Αίγυπτο τους λεπρούς και τους άλλους “μολυσμένους”. Αυτοί μαζεύτηκαν κάπου ογδόντα χιλιάδες, και ανάμεσά τους ήταν και μορφωμένοι ιερείς. Οι εξόριστοι στάλθηκαν στα λατομεία. Μετά καιρό, ο Φαραώ τους παραχώρησε μια πόλη, την Άβαρη. Εκεί αναδείχτηκε ως ηγεμόνας τους ο Αιγύπτιος ιερέας Οσαρσήφ από την Ηλιούπολη που μετονομάστηκε σε Μωυσή. Αυτός ανακήρυξε τον μονοθεϊσμό.


Ο Μωυσής επικοινώνησε με τους Υκσώς, οι οποίοι είχαν εκδιωχθεί από την Αίγυπτο και τώρα ζούσαν σε μια πόλη που ονομάζονταν Ιερουσαλήμ. Μαζί με τα πλήθη των Υκσώς, οι εξόριστοι επιτέθηκαν στην Αίγυπτο και έκαναν μεγάλες καταστροφές, μέχρι να ηττηθούν και να εκδιωχθούν από την χώρα. Αυτή είναι η ιστορία του Μανέθωνα σε περίληψη.


Πάντως, σε έναν Αιγυπτιακό ναό του Άμμωνα στο Σόλεμπ του Σουδάν, της εποχής του Αμενχοτέπ ΙΙΙ, που χρονολογείται στα 1350 π.Χ., περίπου, διαβάστηκε το όνομα «Ιεχωβάς». 

Ο Ευσέβιος Καισαρείας, σε αντίθεση, λέει πως ο Μωυσής ήταν Αιγύπτιος στρατηγός που πολεμούσε τους Αιθίοπες, και έχτισε πόλη στην Αίγυπτο για τον πολυάριθμο στρατό του, και την ονόμασε «Ερμού πόλιν». Ο Εβραίος ηγέτης λέγανε, καθιέρωσε πολλά στην Αιγυπτιακή λατρεία, και γι’ αυτό οι Αιγύπτιοι ιερείς «ισοθέου τιμής καταξιωθέντα προσαγορευθήναι Ερμήν». 
Το αρχικό όνομα των Εβραίων ήταν, μας λέει, «Ερμιούθ» «ο είναι μεθερμηνευθέν κατά την Ελληνίδα φωνήν Ιουδαίοι» [13]


Αλλά και η “Εβραϊκή” λατρεία του Ενός Θεού δεν προήλθε από τον Αβραάμ, μια που ο Μελχισεδέκ, ένας Χαναναίος βασιλιάς, ήταν ήδη ιερέας του Ιεχωβά, πολύ πριν ο Αβραάμ γνωρίσει τον Ένα Θεό. [14] 
Αυτός ήταν επίσης Αιγυπτιακής καταγωγής. «ούτος ο Μελχισεδέκ επί Αβραάμ ήκμαζεν, ανήρ θεοσεβής, εθνικός» [=όχι Εβραίος] «καταγόμενος εκ γένους Σίδου, υιού Αιγύπτου, βασιλέως της Λιβύης χώρας. εξ ου Αιγύπτιοι κέκληνται. όστις Σίδος εκ της Αιγύπτου επελθών παρέλαβε την χώραν των λεγομένων εθνικών, τουτ’ εστιν την νυν λεγομένην Παλαιστίνην, και υποτάξας αυτήν ώκησεν εκεί εν αυτή. και κτίζει πόλιν, ην εκάλεσε Σιδό(ώ)να εις όνομα ίδιον, ήτις νυν εστίν υπό την Φοινίκην χώραν…» [15] 

Αυτός ο Αίγυπτος, ο πρόγονος του Μελχισεδέκ, κατάγονταν επίσης από την Αργίτισσα Ιώ, και ήταν αδελφός του πατριώτη μας, του Δαναού. [16]

Ελπίζω να το απολαύσατε όσο εγώ.




1 Διόδωρος Σικελιώτης, Α΄, 28.
2 Ευσέβιος Καισαρείας, Ευαγγελική προπαρασκευή, Θ΄, ιζ΄, 330
3Ιώσηπος, Λόγος Α΄, 13.
4 Πλούταρχος, «Περί Ίσιδος και Οσίριδος», 31.
5 Ευσέβιος Καισαρείας, Ευαγγελική προπαρασκευή, Θ΄, ιε΄, σελ. 329. (από τον Ιώσηπο) «Των δε ιερέων τους διασωθέντας, τα του Ενυαλίου Διός ιερώματα λαβόντας, εις Σεναάρ της Βαβυλωνίας ελθείν…»
6 Γένεσις, 10,  32, κ. έ. «αὗται αἱ φυλαὶ υἱῶν Νωε κατὰ γενέσεις αὐτῶν κατὰ τὰ ἔθνη αὐτῶν ἀπὸ τούτων διεσπάρησαν νῆσοι τῶν ἐθνῶν ἐπὶ τῆς γῆς μετὰ τὸν κατακλυσμόν. καὶ ἦν πᾶσα ἡ γῆ χεῖλος ἕν καὶ φωνὴ μία πᾶσιν 2 καὶ ἐγένετο ἐν τῷ κινῆσαι αὐτοὺς ἀπὸ ἀνατολῶν εὗρον πεδίον ἐν γῇ Σεννααρ καὶ κατῴκησαν ἐκεῖ»
ωσηπος, Λόγος Α΄, Περί αρχαιότητος των Ιουδαίων, 22, 176 κ. έ.
8 Γ Βασ. 9,26  καὶ καὶ ναῦν ὑπὲρ οὗ ἐποίησεν ὁ βασιλεὺς Σαλωμὼν ἐν Γασιὼν Γαβὲρ τὴν οὖσαν ἐχομένην Αἰλὰθ ἐπὶ τοῦ χείλους τῆς ἐσχάτης θαλάσσης ἐν γῇ Ἐδώμ. καὶ ἀπέστειλε Χιρὰμ ἐν τῇ νειὶ τῶν παίδων αὐτοῦ ἄνδρας ναυτικοὺς ἐλαύνειν εἰδότας θάλασσαν μετὰ τῶν παίδων Σαλωμών. καὶ ἦλθον εἰς Σωφηρὰ καὶ ἔλαβον ἐκεῖθεν χρυσίου ἑκατὸν εἴκοσι τάλαντα καὶ ἤνεγκαν τῷ βασιλεῖ Σαλωμών.”
9 Ευσέβιος Καισαρείας, Ευαγγελική προπαρασκευή, Θ΄, θ΄, σελ. 325 «…γλώσσαν μεν Φοίνισσαν από στομάτων αφιέντες ώκουν δ’ εν [Ιερο-] Σολύμοις  όρεσι πλατέη παρά λίμνη…»
10 Ιωάννης Μαλάλας, χρονογραφία.
11 Ευσέβιος Καισαρείας, Ευαγγελική προπαρασκευή, Ι΄, ιγ΄, σελ. 394, σύμφωνα με τον Ιώσηπο.
12 Σύγγελος, χρονογραφία, σελ. 118, 119
13 Ευσέβιος Καισαρείας, Ευαγγελική προπαρασκευή Θ΄, κζ΄,
14 Παλαιά Διαθήκη, Γένεσις,  ΙΔ΄, 18-20.
15 Σούδα, λήμμα «Μελχισεδέκ». Ιωάννης Μαλάλας, Χρονογραφία, σελ. 58.
16 Οι γενεαλογίες στον Απολλόδωρο, Β΄, Ι, 4 

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται. Παρακαλούμε μην αποστέλλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
© 2013 ΤΑ ΑΝΕΚΦΡΑΣΤΑ . Designed by Making Different , provided by All Tech Buzz , Powered by Blogger